Onderzoek wijst uit dat 90% van alle informatie die in de hersenen komt, visueel is. En toch bestaan veel communicatie-uitingen uit tekst. Dat tekst een snelle manier is van informatie overbrengen, daar is geen twijfel over mogelijk. Begrijpelijk dus dat jij veel tekst gebruikt om jouw boodschap over te brengen!
Echter is tekst niet voor iedereen dé manier om aan te haken. Denk hierbij aan mensen met een aandoening, beperking of taalbarrière. En wat denk je van mensen met weinig motivatie of tijd?
Mensen scannen teksten en lezen pas echt als de aandacht getrokken wordt.
Dit leveren infographics jou op
Infographics:
Dit leveren infographics voor de kijker op
De kijker:
“Marieke heeft voor bibliotheek De tweede verdieping een mooie (interactieve) dubbele infographic gemaakt over de aanpak van laaggeletterdheid. De complexe en uitgebreide informatie wist zij kundig te verwerken in beeld. Het was fijn om samen met haar te sparren over mogelijkheden en met haar creativiteit kon ze snel schakelen. Marieke communiceert super en heeft feedback binnen een mum van tijd doorgevoerd. Extra leuk dat zij zelf met aanvullende ideeën komt. Blij met de prettige samenwerking en het eindresultaat!”
Elselotte Smink, Communicatie medewerker De tweede verdieping
Marieke heeft ons geholpen met het ontwikkelen van een infographic eenvoudige taal voor de cliënten van Syndion. Het idee was om meerdere praatplaten te laten maken waarop we de speerpunten van het strategisch meerjarenbeleid visueel duidelijk konden maken. Dat is meer dan geslaagd! We zijn erg tevreden met het eindresultaat, de begeleiders van Syndion kunnen met de praatplaten op een leuke manier het gesprek aangaan met de cliënten. Marieke is vriendelijk, benaderbaar, denkt mee en komt haar afspraken na. Een aanrader om mee samen te werken!
Kim de Veer-Krijger, Marketing- en Communicatieadviseur Syndion
De naam zegt het al, informatie op een grafische manier. In een infographic worden tekst en beeld met elkaar gecombineerd. Denk bij beelden aan illustraties, grafieken en iconen. Een infographic is erg prettig om naar te kijken. Mensen zijn visueel ingesteld, een infographic helpt bij het begrijpen en onthouden van informatie.
Jouw aanbod om direct te videobellen heeft erg geholpen. Tussen alle andere aanbieders had ik daardoor bij jou het meeste gevoel en vertrouwen.
Ik vond het heel fijn dat je goed communiceerde. Direct mailde je de samenvatting van de opdracht en een tijdslijn met to do’s voor ons allebei. Geen ruis op de lijn. Ook dacht je heel actief mee en hield je rekening met mijn proces en kon je de tijdslijn en feedbackrondes daarop aanpassen.
Het eindproduct was top. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten. Ik was er erg blij mee. Heel knap hoe je zo snel zoveel informatie kan vertalen naar één sheet. En ook nog in een voor jou onbekende huisstijl. Ik had volgens mij nauwelijks nog dingen aan te merken in de feedbackronde en het was voor de deelnemers van de workshop veel duidelijker.
Het leverde een veel minder statische workshop op. Je boodschap overbrengen met tekst is veel minder krachtig dan met beeld. Dit waren ook nog eens redelijk saaie workflows, dan biedt een infographic veel meer lucht en fun aan de workshop. En tijd. Ik had er niet aan moeten denken dat ik dit zelf in Canva had moeten maken. Nu hield ik tijd over om dingen te doen waar ik zelf goed in ben.
Ik zou dit aan heel workshop- en masterclassland aanbevelen. Voor iedereen die een boodschap probeert over te brengen. Ook voor op websites ideaal. Kortom, eigenlijk voor alle bedrijven die dit niet zelf kunnen.
Ik vind het leuk vind om je aan m’n netwerk toe te voegen en hopelijk nog eens met je samen te werken voor een volgende opdracht.
Hester ten Dolle – EliterHR
Het is bijzonder hoe we tijdens de corona op afstand tot nauwe afstemming zijn gekomen binnen een voor ons uitdagend project. Tiuri is een geen gemakkelijke organisatie om te vatten maar Marieke “snapt m”.
Een leuk detail is dat we ook een blanco versie hebben die de spelers zelf kunnen inkleuren. Dit is een soort kleurplaat maar wordt ook gebruikt als een “ bordspel” waarmee zij zelf een reis kunnen plannen (in samenspraak met het een artistiek medewerker). Het geeft dus ons ook op didactisch vlak veel nieuwe mogelijkheden.
-Bas Roijen, Artistiek directeur Theaterwerkplaats Tiuri
Hoeveel kost het?
Ik bied op maat gemaakte trajecten aan. Aan de hand van een (video)gesprek maak ik graag een passende offerte voor jou. Je hebt al een op maat gemaakte infographic vanaf 1000,- ex btw.
Hoe lang gaat het duren?
Dit verschilt per traject. In de offerte vind je een uitgebreide planning.
Ik heb heel snel een infographic nodig, kan dit?
Er is heel veel mogelijk. Neem vooral even contact met mij op en dan laat ik je weten wat de mogelijkheden zijn.
Hoe werkt het?
Dit verschilt per opdracht. In de standaard procedure maken we eerst kennismaken met elkaar, in dat gesprek hoor ik ook graag wat jouw wensen zijn. Vervolgens stel ik een offerte op met een planning. Na het akkoord op de offerte volgen we de planning.
Heb ik invloed op de infographic?
Jazeker! Ik zie het maken van een infographic echt als een samenwerking, jij bent immers dé expert op jouw gebied. Jij weet welke informatie het belangrijkste is en ik weet hoe ik die kan visualiseren! Het traject is zo ingericht dat er meerdere contactmomenten zijn.
Kan ik in termijnen betalen?
Ja, dit kan zeker! Laat me dit van te voren weten, dan neem ik dit mee in de offerte en factuur.
Moet ik iets voorbereiden?
Ja. Om tijd aan beide kanten te besparen is het handig om alle informatie in een (Word)document te hebben staan. Alles wat je al eens hebt uitgetekend, mag je mij ook sturen, dan krijg ik een idee van je denkrichting. Dit meld ik je ook voorafgaand aan het kennismakingsgesprek.
Voor wie is het geschikt?
Ik geloof dat beeld en infographics elke ondernemer, organisatie of bedrijf kunnen helpen. Een mens is visueel ingesteld en neemt beeld sneller op dan tekst.
Ik twijfel nog, wat nu?
Ik bied geheel vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan waarbij we gaan kijken of we elkaar verder kunnen helpen.
Werk je met iedereen?
Ik werk met iedereen die de wereld een beetje mooier wil maken en anderen wil helpen.
Mijn vraag staat er niet bij.
Vul dan even het formulier hieronder in. Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug.
Heb je vragen? Ideeën? Weet je al welk pakket je wilt? Laat het hier onder weten. Ik hoor het graag van je.
KVK-nummer: 73833924
Ik snap’M! helpt organisaties en bedrijven die zich inzetten voor een duurzame wereld en het verhelpen van maatschappelijke problemen met het visueel maken van hun informatie door middel van infographics, illustraties en iconen.